خرید مستقیم آجر سفال فوم دار 10 سانتی قزوین

آجر سفال فوم دار 10 سانتی چیست؟

آجر سفال فوم دار 10 سانتی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. آجر سفال فوم دار 10 سانتی همان آجر‌های رسی هستند که در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح بلوک‌های سفالی معمولاً شياردار است تا ميزان چسبندگی آنها با بتن افزايش يابد. در بلوک سفالی فوم دار از یک لایه فوم به عنوان عایق استفاده می‌شود.

آجر سفال فوم دار 10

آجرسفال فوم دار (تیغه فوم دار, آجرسفال عایق و یا تیغه سفالی یونولیت دار) بلوک دیواری بهینه سازی شده ای می باشد که به تازگی جایگاه خود را در بین انواع آجر و بلوک سفالی متداول دیگر بدست آورده و تهیه شده از مرغوبترین نوع تیغه سفالی (درجه یک ممتاز ) بوده و فوم (یونولیت یا پلاستافوم) استفاده شده در تولید این محصول ویژه از نوع کندسوز و با دانسیته (چگالی) مورد تایید سازمان نظام مهندسی می‌باشد.

 

آجر سفال فوم دار 10 سانتی

عایق بودن آجر سفال فوم دار 10 سانتی

میزان عایق بودن این نوع آجر به میزان دانسیته فوم و یونولیت مصرفی در آن بستگی دارد. هرچه دانسیته یونولیت موجود در آجر بیشتر باشد ، میزان عایق بودن آجر بیشتر است البته این افزایش دانسیته باعث افزایش وزن آجر هم میگردد که گرچه مقدار آن در یک عدد آجر زیاد نیست ولی در محاسبات حرفه ای و مهندسی برای تخمین وزن سازه باید همین میزان افزایش وزن را هم در نظر گرفت. زیرا در تعداد زیاد نمود افزایش وزن تاثیر گذار است. وزن این آجر سفال دیواری حدود ۳ کلیوگرم است که باز هم این فاکتور بر اساس نوع خاک مصرفی و میزان فشردگی خاک و چگالی آن تعیین میگردد.

آجر سفال فوم دار 10

با بکارگیری این تیغه عایق شده در نهایت و پس از اتمام کار جداره ایی از جنس یونولیت در بخش میانی دیوار خواهیم داشت که این جداره یونولیتی علاوه براینکه به عنوان عایقی ویژه تا مقدار قابل ملاحظه ایی از هدر رفت انرژی جلوگیری مینماید. بلکه همچنین به عنوان عایق صوتی یکپارچه و حائلی غیرقابل نفوذ از نفوذ اصوات از محیط بیرون ساختمان به فضای داخلی و بالعکس جلوگیری کرده و در نهایت فضای داخل ساختمان شما را به فضایی ایده ال و مطابق با معیارهای روز ساختمان سازی مدرن تبدیل خواهد نمود.

آجر سفال فوم دار 10 سانتی

بهترین عایق صدا و حرارت

حال سوال اینجاست که جهت عایق نمودن دیواره های بیرونی ساختمانها بهترین عایق چیست؟

در شرایطی خاص، اگر بتوان هوا را حدفاصل دو جداره مجزا از هم قرار داد، خود هوا می تواند بهترین عایق صوتی و حرارتی در ساختمانها باشد. در دیوارهای سفالی، خود سفال دارای شبکه هایی است که از آن شبکه ها هوا در جریان است. هنگامی که این سفالها پشت سر هم قرار می گیرند، و دیوار بالا می رود این شیارها مقابل همدیگر قرار گرفته و حالتی از خلاء را ما بین دیوار به وجود خواهند آورد، که این خلاء خود بهترین عایق خواهد بود. در طرح های پیشنهادی بعضا گفته می شود که اگر داخل سفال را از یونالیت پر کنیم و اصطلاحا از سفال عایق دار استفاده نماییم، آن دیوار از عایق بهتری نسبت به وضعیت قبل داراست.

آجر سفال فوم دار 10 سانتی