کارخانه پرشین سفال کریمی

تیغه سفالی قزوین

کارخانه پرشین سفال کریمی شال را به قیمت کارخانه و بهترین کیفیت از سایت تجاری آجر سفال تهیه نمایید.

آجر سفال چیست ؟

آجر سفالی بخشی از مصالح ساختمانی می باشد که در کارخانه پرشین سفال کریمی شال تولید میشود و بیش از دیر باز افراد برای دیوار چینی و دیوار کشی ساختمان ها و منازل خود از آن استفاده می کردند . با توجه به سبک ساخت ساختمان ها نسل جدید آجر های دیوارکشی و تیغه چینی بنام آجر و تیغه سفالی تولید گردید .

خاک رس یا خاک سفال مواد خام اولیه مورد استفاده در ساخت آجر است ، که در اصلاح عام به طور کلی به این نوع آجر، آجر سفال می گویند.

پرشین سفال کریمی
پرشین سفال کریمی

تاریخچه آجر سفال :

آجر سفال نوعی محصول سفالی، که بصورت استاندارد برای ساخت و ساز استفاده می شود . آجر در حدود 6000 سال پیش با خشکانده شدن در مقابل آفتاب تولیده می شد . هم اکنون طیف وسیعی از آجر سفالی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد . بعنوان کوچکترین واحد ساخت ساز از جنس رس یا سیل یا ترکیب هر دو ساخته میشود و در کوره پخته می شود تا سختی و دوام کافی را داشته باشد .

از نظر تولید کنندگان آجر باستانی کوچکترین واحد ساختمانی یعنی در حدی که یه شخص براحتی بتواند آن را بلند و حمل کند و در دست بگیرید . امروزه اندازه آجر در هر کشوری در اندازه های متفاوت تولید می شود، ولی عموما برای اهداف کلی ساخت ساز اندازه آن در حدود 5.5 × 9.5 × 20 می باشد .

پرشین سفال کریمی
پرشین سفال کریمی

کارخانه پرشین سفال کریمی

آجرهاي سفالي گروهی از مصالح هستند كه به صورت صنعتی تولید و جایگزین سنگ شده اند و درحقیقت سنگی ساخته دست بشر هستند . سنگی دگرگون كه از تغییر وضعیت خشت پدید میآید . این گروه از مصالح كه اولین تولید صنعتی و انبوه مصالح ساختمانی به دست بشر به شمار می‌آیند براساس نوع مواداولیه ، روند تولید و محل مصرف به انواع متنوعی تقسیم می شوند . آجر سفالهای رسی كه اولین و فراوان ترین آنها هستند قدمت چندهزار ساله دارند .

مراحل ساخت آجر سفال عبارتند از :

کندن و ستخراج مواد خام
آماده سازی مواد اولیه
قالب گیری
شک کردن
تخلیه و انبار کردن محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *