خرید تیغه سفال ارزان رشت بدون شوره

تیغه سفال ارزان رشت در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارند. امروزه معماران و مهندسین در پروژه های ساختمانی خود از مصالح با دوام استفاده میکنند تا با این کار بتوانند طول عمر یک ساختمان را افزایش دهند. بلوک سفال تیغه ای یکی از مصالح ساختمانی است که به همین منظور طراحی، تولید و روانه بازار شده است.
اکنون در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در این زمینه به شما عزیزان بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

تیغه سفال ارزان رشت چیست؟

از پرطرفدارترین و پرکاربردترین بلوک های امروزی تیغه سفال ارزان رشت است که بیشترین کاربرد آن، ساختن تیغه دیوار است. لازم به ذکر است که در هر شهر و محله ای، سفال های تیغه ای را با نام های مختلف نظیر سفال بلوکی، بلوک سفالی، آجر تیغه ای، سفال تیغه ای، آجر سفال تیغه ای، آجر سفال دیواری، سفال دیواری، تیغه دیواری، بلوک دیواری و … می شناسند و از آن استفاده می کنند. بلوک های سفالی را به دو صورت، بلوک سفالی سقفی و بلوک سفالی دیواری تولید و روانه بازار می کنند.
در هنگام خرید بلوک سفال تیغه ای باید به نکاتی همچون میزان جذب آنها توجه شود زیرا این میزان جذب باید چیزی حدود 8 تا 16 باشد. همچنین به سطح آن توجه کنید تا عاری از هرگونه خراش و شکستگی باشد.

بلوک سفال ارزان رشت

نقش تیغه سفالی در کاهش وزن ساختمان

تیغه سفال ارزان رشت در مقایسه با آجر معمولی وزنش بسیار کم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. همین ویژگی باعث شده است تا ساختمانی که با تیغه سفالی ساخته می شود وزن کمتر و استحکام بیشتری داشته باشد. مهم ترین مزیت آن کاهش هزینه است.

مزایا و معایب تیغه سفال ارزان رشت

مزایا آجر سفال تیغه ای:

تیغه سفال ارزان رشت مقاومت بسیار بالا در برابر حریق و آتش سوزی یکی از دلایلی است که باعث شده این نوع بلوک جزو دسته مهم ترین و پرکاربردترین نوع مصالح ساختمانی قرار بگیرند. استفاده کردن از بلوک سفالی سقفی در سقف ساختمان باعث می شود که دیگر برای سوراخ کردن هیچ گونه محدودیتی نداشته باشید و به راحتی بتوانید لوستر و یا هرچیز دیگری را در سقف جای گذاری کنید.

بلوک سفال ارزان رشت

معایب آجر سفال تیغه ای:

این نوع بلوک سفالی سنگین وزن است به همین دلیل استفاده از آن در بنای اصلی ساختمان خطر ساز است. استفاده از این نوع بوک در ساختمان سازی باعث افزایش زمان اجرای پروژه می شود. به همین دلیل مهندسین امروزه سعی می کنند در پروژه های خود کمتر از آن استفاده کنند.