قیمت آجر سفال قزوین ارزان درجه یک

آجر سفال قزوین ارزان یا آجر رسی

آجر سفال قزوین ارزان یک نوع از مصالح ساختمانی است که در قدیم  برای دیوار کشی ساختمان   از آن استفاده می کردند . در ساختمان سازی  برای ساختمان های نسل جدید آجر های دیوارکشی و تیغه کشی بنام آجر و تیغه سفالی تولید می گردد.

خاک رس  مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آجر است ، در اصطلاح عمومی به طور کلی به این نوع آجر، آجر سفال می گویند. آجر سفال به سه روش تولید میشود.

آجر قالبی، آجر صنعتی و آجر دست ساز :

آجر سفال قزوین ارزان بهترین روش و کم هزینه ترین روش تولید آجر سفال می باشد ، پس نتیجه میگیریم ؛ آجر قالبی از نظر خرید و مصرف در  آجر سفال کمترین هزینه را دارد.

آجر های دست ساز سفال به صورت دستی قالب گیری شده و توسط نفر انجام می شود با این صورت که گل رس تولید شده در قالب های دستی ریخته و فرم گیری میشود  و بعد خشک می شوند در این روش مدلهای گوناگونی ار آجر تولید میشود.

آجر سفال صنعتی مانند آجر سفال دستی می باشد با این تفاوت که ار نظر  ظاهری زیباتر و یکدست تر بوده و در طرح نمایان است.

بعضی از تولید کنندگان صنعتی از مواد دیگری هم برای ساخت آجر استفاده می کنند ؛ ولی ماده اصلی آجر واقعی خاک رس یا خاک سفال  می باشد

آجر سفال قزوین ارزان

پیشینه آجر سفال قزوین ارزان :

آجر سفال قزوین ارزان گونه ای از محصولات سفالی است ، که بصورت عمومی برای ساخت و ساز ساختمان و بنا استفاده می شود .اولین آجرها در حدود 6000 سال پیش با خشک کردن گل رس در مقابل آفتاب تولیده می شد ، و هم اکنون انواع مختلفی از آجر سفالی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد که بعنوان کوچکترین واحد ساخت ساز از جنس رس یا شیل یا ترکیب آنها میشود و پس از تولید در کوره پخته می شود تا سختی و دوام لازم برای ساختمان را داشته باشد .

تولید کنندگان آجر آجرها را در هر کشوری در اندازه های متفاوت تولید می کنند، ولی به صورت عمومی برای اهداف کلی ساخت ساز اندازه آن در حدود 5.5 × 10 × 20 می باشد.

نمونه جدیدی از آجر چند سالی است تولید میشود به نام آجر نسوز ، آجر نسوزها مصارف صنعتی و ساختمانی زیادی داشته و در دیگهای بخار، کوره های صنعتی و خانگی و شومینه استفاده می شوند.

آجر سفال قزوین ارزان

آجر سفال قزوین ارزان

در صنعت ساخت و ساز امروزه محصولات دیگیری با سیمان و مصالح  جدید ساخته می شود که می تواند جایگزین آجرها شوند و عموما همان کارهایی را انجام میدهند که محصولات آجری انجام می دهند.

آجر سفال نوعی از مصالح  ساختمانی هستند كه به صورت دستی و یا صنعتی تولید و جایگزین سنگ شده اند ؛  درحقیقت سنگهای ساخته دست بشر هستند ، سنگ دگرگون شده كه از تغییر وضعیت خشت خام پدید می آید .

این نوع از مصالح  ساختمانی كه اولین تولید به صورت صنعتی و انبوه مصالح ساختمانی بوسیله دست بشر به شمار می‌آید براساس مواد اولیه ، روند تولید و محل کاربرد و یا مصرف به انواع متنوعی تقسیم بندی می شوند . آجر سفال  رسی  اولین و فراوان تریننوع آنبوده و از نظر قدمت هم قدمت دیرینه ای دارد.

با پیشرفت علم و تكنولوژی و علوم شیمی و زمین شناسی انواع زیاد و متنوعی  از آجرها با كیفیت های مختلف ، ابعاد و شكل ظاهری متنوع تولید شده و در ساختمان و صنعت بکار برده میشوند.