قیمت آجر فشاری در رشت

آجر فشاری در رشت

آجر فشاری در رشت و آجر فشاری رشت ، از قدیمی ترین انواع تولیدات آجر می باشد که از آن به  آجر های گری یا آجر زبره یا آجر توپر یاد می شود.ابعاد آجر فشاری 22 × 10 × 5/ 5 يا با همين طول و عرض ولى به ضخامت 4 یا 3 سانتی متری می باشد. از آن جايى که موقع خشت زدن با دست، گوشه هاى گل در قالب با انگشت فشار داده مى شد، اين آجر به آجر فشارى مشهور شد. اين نوع آجر براى گرى چينى ، استفاده مى شود.

آجر فشاری رشت

آجر فشاری رشت

از آجر فشاری قبلا در نقش دیوار های باربر ساختمان ها ، طاق ضربى، ديوارهاى حمال، جدا کننده و هم چنين به صورت آبساب براى نماسازى به صورت وسیع مورد استفاده قرار می گرفت اما رفته رفته به علت وزن زیاد آن و نیز مرتفع شدن سازه ها از کاربرد در دیوار چینی به کاربرد در فونداسیون سازی تغییر کاربرد پیدا کرد و به تبع آن میزان مصرف آن نیز کاهش یافت .

دیگر کمتر ساختمانی را می توان یافت که در دیوار چینی از این نوع از آجر ها استفاده نماید هر چند نسبت به تیغه و سفال از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است ولی این نکته زمانی حائز اهمیت بود که از آن به عنوان دیوار باربر استفاده می شده است.

کاربردها آجر فشاری در رشت:

  • کرسی چینی (فونداسیون)، دیوارچینی طبقات زیر همکف، دیوار های باربر .
  • آجرفشاری خوب دارای عمر طولانی بوده و قابلیت بازیابی می باشد.
  • از آجرفشاری به دلیل قابلیت بازیابی، از مصالح دوست دار محیط زیست نام برده می شود.

آجر فشاری رشت

محاسبه تعداد آجر فشاریآجر فشاری رشت:

تعداد آجر فشاری رشت در هر تن چیزی حدود 450 تا 500 آجر می باشد. در محاسبه تعداد آجر همیشه یک اصل اساسی وجود دارد و آن عبارت است از «توجه همزمان به مقطع و نمای دیوار برای درک صحیح چیدمان آجرها» در صورتی که این اصل اساسی در این قبیل محاسبات رعایت شود، درصد قابل توجهی از اشتباهات برطرف شده و نتایج قابل اطمینان تری به دست خواهد آمد.

شکل یک دیوار با ضخامت ۳۰ سانتی را در نظر بگیرد، به ازای هر آجری که در نمای دیوار دیده می‌شود دو آجر نیز در قسمت پشتی است، به عبارت دیگر زمانی که شما با توجه به نمای دیوار محاسباتتان را انجام می‌دهید این محاسبات، ضخامت دیوار و تعداد آجر های پشت کار را در نظر نخواهد گرفت، لذا نتیجه بدست آمده را در عدد ۳ ضرب خواهید کرد (یک آجر در نما و دو آجر در پشت کار  که جمعا سه آجر خواهد شد.)

آجر فشاری در رشت

آجر فشاری در رشت

این روال برای دیوار با ضخامت ۲۰ و ۴۰ سانتی نیز قابل تعمیم است ولی همواره توجه به مقطع و نما به صورت همزمان مد نظر خواهد بود. به عنوان یک حساب سر انگشتی در مورد محاسبه تعداد آجر می‌توان اینگونه گفت که تعداد آجر دیوار ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سانتیمتری به ترتیب دو، سه و چهار برای دیوار ۱۰ سانتیمتری خواهد بود. این ضرایب صرفاً با توجه به چیدمان معمول بدست آمده است و در صورتی که چیدمانی به غیر از آن که در جزئیات آمده، استفاده شود مطمئناً ضرایب نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

مشخصات فیزیکی آجر فشاری رشت :

  • وزن مخصوص آجر فشاری : 1700 کیلوگرم بر مترمکعب
  • وزن یک عدد آجر : حدود 2 کیلوگرم
  • مقاومت فشاری آجر :
  • تعداد آجر در هر تن : حدود 450 الی 500 عدد