قیت آجر سفال واوان ارزان و درجه یک

آجر سفال واوان را با ارزانترین قیمت و با بهترین کیفیت از سایت تجاری آجر سفال خریداری نمایید. جالب است بدانید آجر سفال واوان کاملا به قیمت کارخانه به فروش میرسد که امکان خریداری آسان آن برایتان میسر است.

آجر سفال واوان

آجرهای سفالی

گروهی از مصالح هستند که به صورت صنعتی تولید و جایگزین سنگ شده اند و درحقیقت سنگ ساخته دست بشر هستند ، سنگی دگرگون که از تغییر وضعیت خشت پدید میآید . این گروه از مصالح که اولین تولید صنعتی و انبوه مصالح ساختمانی به دست بشر به شمار می‌آیند براساس نوع مواداولیه ، روند تولید و محل مصرف به انواع متنوعی تقسیم می شوند . آجر سفالهای رسی که اولین و فراوان ترین آنها هستند قدمت چندهزار ساله دارند .

آجر سفال واوان

مزایای آجر سفالی

  •  نسبت به آجر فشاری سبک تر است.
  •  در برابر آتش سوزی مقاوم است.
  •  آجر سفالی به دلیل فضای خالی که دارد، عایق صوتی می باشد.
  •  این نوع آجر همچنین عایق مناسب حرارتی است.
  •  دور ریز کمی دارد و حتی الامکان از شکسته ها و خرد شده های آن هم استفاده می شود.
  •  این نوع بلوک اتصال مناسبی به سازه ی بتنی یا فلزی دارد.
  •  از دیگر مزیت های آن ارزان بودن آن است که این امر سبب شده هنوز هم برخی سازندگان با وجود معایب بلوک سفالی از آن استفاده کنند.
  •  همچنین حمل آن اقتصادی است.
  •  در دسترس بودن آن را نیز می توان مزیت به حساب آورد.

آجر سفال واوان

تیغه و سفال

در گذشته به جای تیغه و سفال ، آجر های توکار نقش دیوار باربر را داشته و سقف ها بر روی دیوار ها استوار بودند. اما رفته رفته با افزایش طبقات ساختمانها و نیز به دلیل سنگین بودن وزن آجر های توکار قدیمی، دیوار باربر جای خود را به اسکلت های بتنی یا فلزی دادند . نیز آجر های توکار جای خود را به تیغه وسفال که نقش جداکننده ها را داشتند ، داده اند. تیغه یا سفال نوعی جداکننده دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان محسوب می شود.

آجر سفال واوان

ابعاد تیغه سفال

تیغه سفال 7 سانتی
تیغه سفال 10 سانتی
تیغه سفال 15 سانتی 
تیغه سفال 15 سانتی فوم دار

آجر سفال واوان

بلوک سقفی

بلوک سقفی فاصله بین دو تیرچه را در سقف پوشش می دهد . در قدیم سازندگان فاصله 2 تیرچه را در سقف به صورت طاق ضربی با آجر 10 سوراخ توکار پر می کردند که در ساختمانهای امروزی این فاصله با بلوک یا سفال سقفی پوشانده میشود.

آجر سفال واوان

ابعاد بلوک سقفی

در صنعت ساخت و ساز ساختمان بلوک سفالی سقفی قطعاتی از سفال هستند به پهنای ۴۰ و ۵۰ و ۶۰
 سانتی متر و ارتفاع ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر و درازای ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر که دارای لبه‌ی مخصوصی می‌باشند که روی تیرچه قرار می‌گیرد.

آجر سفال واوان