بلوک سفالی دیوار و آجر سفال دیواری

بلوک سفالی دیوار

بلوک‌های سفال در ابعاد گوناگون تولید می‌شوند که انواع 20*20*10 و 20*20*15 و 20*20*7  پرمصرف‌ترین ابعاد هستند. بلوک سفال خوب باید در برخورد با بلوک دیگر صدای زنگ بدهد. صدای زنگ نشانه توپُری و کمی میزان جذب آب آن است. همچنین باید در آتش‌سوزی نیز مقاومت کافی را داشته باشد و تبدیل به خمیر و آب نشود و رنگ آن باید یکنواخت باشد.

بلوک سفالی دیوار

آجر سفال دیواری

همچنین سطح آن بدون حفره باشد و سختی آن به اندازه‌ای باشد که با کشیدن ناخن روی آن خط نیفتد. میزان جذب آب طبق استاندارد حداکثر ۱۶ درصد و حداقل ۸ درصد تعیین شده است. بعضی از انواع سفالها به منظور عایق‌بندی بیشتر تیغه میانی آنها با پلی استایرن پر می‌شود. تردی آن نباید به حدی باشد که موجب ازدیاد پرت شود. عدم پیچیدگی ابعاد گوشه‌های گونیا از دیگر مشخصات یک بلوک قابل قبول است.

بلوک سفالی دیوار

مزایا و معایب

مزایا بلوک سفالی دیوار:

از مزایای این نوع دیوارچینی می‌توان به سبکی وزن نسبت به آجر فشاری، در دسترس بودن، با توجه به وجود فضاهای خالی در قسمت داخلی، تا حدودی عایق حرارتی نیز می‌باشد.

معایب آجر سفال دیواری:

کارپذیری نامناسب به دلیل شکنندگی، غیر باربر بودن، پرت زیاد به علت شکستن هنگام حمل و نقل و اجرا و عدم تحمل بار قطعات الحاقی که لازم است با رول‌پلاک به دیوار متصل شوند مثل کابینت و … از معایب آن است .

آجر سفال دیواری

به این نکات نیز توجه نمایید:

درخرید باید دقت شود که رنگ بلوک‌ها یکنواخت و سطح آن بدون ترک و آلوئک باشد، گوشه‌های بلوک کاملاً قائم باشند. همچنین با توجه به وجود بلوک‌های سفال در ابعاد گوناگون، باید ابعاد کامل بلوک مورد نیاز توسط خریدار برای فروشنده مشخص می‌شود تا قیمت آن به صورت دقیق مشخص گردد.

آجر سفال دیواری

[toggle title=”محاسبه تعداد نیاز” state=”open”] بنابراین در یک مترمربع دیوار، تعداد سفال مورد نیاز به صورت زیر محاسبه می شود:
۱۰۰cm * 100cm = 1 مترمربع دیوار
۴ = ۲۵ ÷ ۱۰۰ = (طول سفال) ÷ ۱۰۰= تعداد سفال مورد نیاز در ۱ متر طول
۱۰۰cm = (ارتفاع سفال) ÷ ۱۰۰= تعداد سفال مورد نیاز در ۱ متر ارتفاع(۱۰۰cm)
۱۶ = ۴* ۴ = تعداد سفال مورد نیاز در ۱ متر مربع
(متراژدرب و پنجره های ساختمان – متراژ دیوارهای ساختمان) * ۱۶= تعداد سفال مورد نیاز برای ساختمان[/toggle]

آجر سفال دیواری