تیغه سفال فوم دار

تیغه سفال فوم دار یا آجر سفال فوم دار که عایقی مناسب برای صدا و گرما است را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت تولید و عرضه میکنیم.

تیغه سفال فوم دار چیست؟

بلوک سفالی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک‌های سفالی همان آجر‌های رسی هستند که در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح بلوک‌های سفالی معمولاً شیاردار است تا میزان چسبندگی آنها با بتن افزایش یابد. در بلوک سفالی فوم دار از یک لایه فوم به عنوان عایق استفاده می‌شود.

تیغه سفال فوم دار

عایق بودن تیغه سفال فوم دار

میزان عایق بودن این نوع آجر به میزان دانسیته فوم و یونولیت مصرفی در آن بستگی دارد.
هرچه دانسیته یونولیت موجود در آجر بیشتر باشد ، میزان عایق بودن آجر بیشتر است البته
این افزایش دانسیته باعث افزایش وزن آجر هم میگردد که گرچه مقدار آن در یک عدد آجر زیاد
نیست ولی در محاسبات حرفه ای و مهندسی برای تخمین وزن سازه باید همین میزان افزایش
وزن را هم در نظر گرفت. زیرا در تعداد زیاد نمود افزایش وزن تاثیر گذار است. وزن این آجر
سفال دیواری حدود ۳ کلیوگرم است
 که باز هم این فاکتور بر اساس نوع خاک مصرفی
و میزان فشردگی خاک و چگالی آن تعیین میگردد.

تیغه سفال فوم دار

بهترین عایق صدا و حرارت آجر سفال فوم دار

در شرایطی خاص، اگر بتوان هوا را حدفاصل دو جداره مجزا از هم قرار داد، خود هوا می تواند بهترین عایق صوتی و حرارتی در ساختمانها باشد. در دیوارهای سفالی، خود سفال دارای شبکه هایی است که از آن شبکه ها هوا در جریان است. هنگامی که این سفالها پشت سر هم قرار می گیرند، و دیوار بالا می رود این شیارها مقابل همدیگر قرار گرفته و حالتی از خلاء را ما بین دیوار به وجود خواهند آورد، که این خلاء خود بهترین عایق خواهد بود. در طرح های پیشنهادی بعضا گفته می شود که اگر داخل سفال را از یونالیت پر کنیم و اصطلاحا از سفال عایق دار استفاده نماییم، آن دیوار از عایق بهتری نسبت به وضعیت قبل داراست.

تیغه سفال فوم دار