خرید آجر سفال تیغه ای درجه یک

آجر سفال تیغه ای چیست؟

آجر سفال تیغه ای از موادی مانند خاک رس، شن ، آب و افزودني‌هاي ديگر مانند آهك و … تولید می شود و با محیط سازگارتر است. مراحل درست کردن این آجر اینگئنه است پس از تهیه نمودن گل و قالب گیری و برش، سفال پس از خشک شدن در کوره های با دمای 900 درجه سانتی گراد قرار داده میشود .لازم به ذکر است که تمامی این مراحل به صورت صنعتی انجام میگیرد.

آجر سفال تیغه ای

در گذشته به جای تیغه و سفال ، آجر های توکار نقش دیوار باربر را داشته و سقف ها بر روی دیوار ها استوار بودند. اما رفته رفته با افزایش طبقات ساختمانها و نیز به دلیل سنگین بودن وزن آجر های توکار قدیمی، دیوار باربر جای خود را به اسکلت های بتنی یا فلزی دادند . نیز آجر های توکار جای خود را به تیغه وسفال که نقش جداکننده ها را داشتند ، داده اند. تیغه یا سفال نوعی جداکننده دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان محسوب می شود.

آجر سفال تیغه ای

ارزش آجر سفال تیغه ای

  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی
  • عایق صوتی در دیوار داخلی وبیرونی
  • دوام زیاد
  • آب را به خود جذب نمی کنند

مزایای آجر سفالی تیغه ای

  • حمل و نقل راحت و آسان
  • محکم بودن به نسبت دیگر تیغه ها
  • تراکم بالای تیغه های سفالی
  • شیار لبه

حفره هایی که داخل آجر سفال تیغه ای است مانع از خروج حرارت از محیط شده و نقش عایق حرارتی را ایفا می کند. در واقع ساختمان در فصل گرما خنک و در فصل سرما گرم است.

استفاده از تیغه های سفالی موجب کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان میشود.

آجر سفال تیغه ای

نقش تیغه سفالی در کاهش وزن ساختمان

تفاوت آجر سفال تیغه ای با آجر معمولی وزن بسیار کمی که دارد است و این نوع آجراز استحکام بالایی نیز برخوردار است. همین ویژگی باعث شده است تا ساختمانی که با تیغه سفالی ساخته می شود وزن کمتر و استحکام بیشتری داشته باشد. مهم ترین مزیتی که این نوع آجر دارد کاهش هزینه است.

دیگر مزایای آجر سفال تیغه ای

جذب نکردن آب توسط تیغه مزیتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین ویژگی ها باعث جلوگیری از قارچ و کپک و افت است.
تیغه سفالی به دلیل داشتن شیار لبه استفاده از آن در ساختمان سازی بسیار راحت است. ابعاد تیغه سفالی چون بزرگ است زمان کمتری برای ساخت هر قسمت لازم است. معمولا ارتفاع تیغه سفالی سه برابر ارتفاع یک آجر است.
در ساخت تیغه سفالی به هیچ عنوان از مواد سمی استفاده نمی شود و خطری سلامتی انسان را تهدید نمیکند.
قسمت داخلی ساختمان اگر تیغه سفالی استفاده می شود باید دقت نمود از دریل و چکش استفاده نشود.