قیمت بلوک سفالی مازندران با بهترین کیفیت

بلوک سفالی مازندران

بلوک سفالی مازندران ، نوعي بلوك است كه براي ساخت آن از خاك رس و افزودني‌هاي ديگر مانند آهك و … استفاده مي‌شود. پس از تهيه گل و قالب‌زدن و برش‌زدن، بلوک‌ها را خشك مي‌كنند و سپس در كوره در دماي 900 درجه سانتي‌گراد مي‌پزند. این عملیات به صورت صنعتی است و با ماشین‌آلات انجام می‌شود.

بلوک سفالی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک‌های سفالی در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک‌های سفالی در انواع دیواری و سقفی (سقف تیرچه بلوک) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات بلوک سفالی مازندران :

بلوک‌های سفال با ضخامت 5 تا 20 سانتیمتر به منظور کاربرد های مختلف تولید می گردند. سفال های متراکم و مقاوم در برخورد با یکدیگر صدای زنگ می دهند و با کشیدن ناخن روی آنها خط نمی افتد .سفال های مرغوب رنگ یکنواخت داشته و سطح آنها بدون ترک و آلوئک می باشد. همچنین میزان جذب آن باید بین 8 تا 16 درصد باشد.

بلوک سفالی مازندران

مزایای استفاده از بلوک سفالی مازندران

  • ‌مقاومت بالا در برابر آتش سوزی.
  • ‌در صورتی که ساکنین ساختمان بخواهند وسیله‌ای (لوستر یا آویز) را به سقف متصل کنند براحتی می‌توانند با استفاده از دریل سقف را سوراخ کرده و از پیچ و رول پلاک استفاده نمایند.

معایب

  • احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه تولید کننده که موجب بروز ترک در سطح گچ خواهد شد.
  • سنگینی بلوک سفالی که موجب سنگینی سازه می‌شود. وزن هر متر مربع دیوار سفالی بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم است.
  • زمان اجرای نسبتاً طولانی
  • نیاز به لایه ضخیم تر گچ و خاک جهت هموار سازی سطح دیوار

بلوک سفالی مازندران

انواع بلوک سفالی مازندران

بلوک‌های سفالی را اغلب از نظر ابعاد و اندازه استاندارد به چند نوع 7 سانتیمتری، 10 سانتیمتری و 15 سانتیمتری معمولی و فوم دار تقسیم بندی کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

بلوک سفالی 10 سانتیمتری

از بلوک سفالی مازندران تیغه 10 سانتی بیشتر برای جداکردن دیوارهای داخل ساختمان و یا دیوارهای بین اتاق‌ها استفاده می‌کنند. این نوع بلوک سفالی علاوه بر اینکه مقرون به صرفه است دارای عایق مناسبی هم است و امکان جذب رطوبت بالایی دارد.

بلوک سفالی تیغه 10 سانتیمتری در سایز  10 در 20 در 20 سانتیمتر و وزنی حدود 2/1 کیلوگرم دارد و معمولاً دارای 5 یا 6 حفره است. این نوع بلوک را با استفاده از دو روش آفتابی و خشک کن تولید می‌کنند. بلوکی که با استفاده از دستگاه خشک کن تولید می‌شود از لحاظ ظاهری شکیل‌تر از بلوکی است که با استفاده از آفتاب خشک می‌شود.

بلوک سفالی مازندران

بلوک سفالی 15 سانتیمتری

از بلوک سفالی مازندران تیغه 15 سانتیمتری برای جداکردن دیوارهای داخلی و پیرامون ساختمان‌ها با ضخامت زیاد استفاده می‌کنند. بیشترین نفوذ صدا و تبادل حرارت در ساختمان‌ها از دیوارهای پیرامونی است که از سفال تیغه 15 سانتی با وجود قطر زیادی که دارد می‌توانید برای کاهش تبادل صدا و حرارت استفاده کنید.

سفال تیغه 15 سانتی معمولاً دارای در سایز 15 در 20 در 20 سانتیمتر و وزنی حدود 3 کیلوگرم دارد. این نوع سفال علاوه بر قیمت مناسبی که دارد دارای عایق صوتی و حرارتی نیز است.بلوک سفالی مازندران