قیمت آجر فشاری شال قزوین

آجر فشاری چیست و دارای چه معایب و مزایایی است؟

اطلاعاتی درباره آجر فشاری شال قزوین

آجرها از قدیمی ترین مصالحی هستند که در صنعت ساختمان سازی از آن ها استفاده ی بسیار شده است. آجر فشاری شال قزوین انواع مختلفی دارند که همه ی ما با آنها به صورت نسبی آشنای داریم، که یکی از مهمترین آنها آجر فشاری ست. حال سوال پیش می آید که آجر فشاری چیست ؟ در جواب باید گفت که این آجرهای مستحکم از فشردگی رس در قالب های مجزا حاصل می شوند. این نوع از آجر از قدیمی ترین انواع آجر می باشد که در ساختمان سازی بسیار مورد توجه ساختمان سازان بوده است .

آجر فشاری شال قزوین

دلیل نام گذاری آجر فشاری چیست ؟

برای اینکه بدانیم دلیل نام گذاری آجر فشاری شال قزوین چیست باید به صورت مختصر شرح دهیم که آجرهای فشاری به صورت سنتی توسط نیروهای کاری (کارگران) به داخل قالب های مخصوص ریخته می شوند. در هنگام ریختن این مصالح فشار زیادی لازم است که کارگران وارد کنند و این فشار زیاد یکی از دلایلی است که از این آجر به عنوان آجر فشاری یاد می شود .

تفاوت اصلی آجرهای فشاری و آجر های ماشینی چیست ؟

برای پاسخ به این سوال که آجر فشاری با آجر ماشینی چه تفاوتی دارد؟ باید گفت که آجرهای فشاری توسط افراد (کارگران) به داخل قالب های مخصوص ریخته می شوند اما این امر توسط ماشین های مخصوص نیز انجام می شود که به آجر حاصل از این عملیات ماشینی آجرهای ماشینی می گویند. میزان تردی و شکنندگی این آجرها به نسبت آجرهای فشاری که توسط افراد به داخل قالب ریخته می شود به میزان قابل توجهی بیشتر است .

آجر فشاری شال قزوین

آجرهای فشاری چه کاربرد هایی دارند ؟

از آجر فشاری در دیوارهای بار بر (دیوارهای حمال)، طاق ضربی (فضای بین تیر آهن ها)، ایجاد فونداسیون (کرسی چینی)، تیغه چینی و همچنین گری چینی استفاده می شود.

معایب و مزایای استفاده از آجر های فشاری کدامند ؟

آجرهای فشاری دارای مقاومت فشاری بالا و همچنین عمر بالایی هستند. این آجرها قابلیت بازیافت نیز دارند و همچنین دارای قیمت ارزانی هستند و دسترسی به آن نسبت به موقعیت قرار گیری پروژه آسان می باشد. ولی باید دانست که متاسفاته این نوع از آجرها وزن زیادی دارند و در پروژه هایی که ما نیاز به کم کردن وزن کلی ساختمان داریم نمی توانیم از این نوع آجر استفاده کنیم. از معایب دیگر این نوع آجر می توان به آسیب پذیری آن در مقابل عوامل مختلف آسیب رسان اشاره کرد .

آجر فشاری شال قزوین

تغییر کاربرد آجر های فشاری از گذشته به چه صورت بوده است ؟

در زمان های گذشته بیشترین کاربرد آجرهای فشاری در دیوارچینی بود اما کم کم به دلیل بالا بودن وزن آجرها و بالا رفتن بار کلی ساختمان ها از این مصالح کمتر برای دیوار چینی استفاده شد و به تدریج استفاده از آجرهای فشاری بیشتر در فونداسیون و کرسی چینی دیده شد .

مشخصات فنی آجر فشاری چیست؟

آجر فشاری شال قزوین معمولا دارای ضخامت ۳ تا ۴ سانتی متر می باشد و ابعاد آن ۲۲ × ۱۰ × ۵/ ۵  می باشد و به هنگام خرید این آجر معمولا به صورت فله ای به مشتری عرضه می شود .

استفاده از آجر فشاری در کرسی چینی

می دانیم که در کرسی چینی چند رج آجر را بر روی پی اصلی ساختمان قرار می دهند که دلیل اصلی این کار ایجاد یک اختلاف ارتفاع بین سطح داخلی ساختمان و سطح خارجی ساختمان می باشد که این سطح خارجی می تواند کوچه، خیابان و یا حتی حیاط ساختمان باشد. دیواری که سبب این اختلاف ارتفاع شده است را کرسی می نامیم و به کل این عملیات کرسی چینی می گوییم. آجر مورد استفاده در عملیات کرسی چینی آجر فشاری می باشد .

آجر فشاری شال قزوین

وظیفه ی اصلی آجر های فشاری در فونداسیون چیست ؟

آجر مورد استفاده در کرسی چینی (فونداسیون)  باید ضخامتی ۲۰ سانتی متری داشته باشد. این  آجرها به صورت یک دیوار کم ارتفاع با عرضی بیشتر از دیوارهایی که قرار است بر روی آن ساخته شوند تعبیه می شوند. در خصوص ارتفاع این دیوارها باید گفت که این ارتفاع متغیر می باشد. وطیفه ی اصلی این آجرها ایجاد یک ارتفاع مناسب بر روی فونداسیون دیوارهای خارجی و دیوارهای داخلی یک ساختمان است .