قیمت آجر سفال قم ارزان و درجه یک

آجر سفال قم به قیمت کارخانه و با بهترین کیفیت را از سایت تجاری آجر سفال خریداری نمایید.

آجر سفال قم

شهر قم یکی از شهرهای صنعتی ایران که در مرکز ایران و در شاهراه مواصلاتی ایران واقع‌شده است.
در قدیم انسان‌های اولیه که شروع به ساخت خانه نموده‌اند خانه‌های خود را با خشت گلی ساختن یکی از شهرهای که خانه‌ای خشتی در آن شروع به ساخت شد شهر قم بوده که هنوز بقایای خانه‌های خشتی قدیمی در حومه شهر قم وجود دارد و بعدها این خانه‌ها به خانه‌های آجری تبدیل شدند و شهر قم را به یکی از قطب‌های تولید آجر دست‌ساز تبدیل نمود . شهر قم با قدمت ده‌هزارساله خود یکی از شهرهای مهم تولید آجر در ایام قدیم بوده که و  هم‌اکنون نیز تأمین‌کننده آجرهای سنتی در ایران هست .

آجر سفال قم

آجر سفال دیواری

آجر سفال یکی از انواع آجر می باشدکه در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد.استفاده این آجر عموما در مرحله سفت کاری ساختمان می باشد و از خاک رس تهیه می گردد.عموما آجرهای سفال در دو کیفیت درجه یک و درجه دو تهیه می گرددند و به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

1- آجر سفال 7 سانتی

2- آجر سفال 10 سانتی

  • وزن تقریبی آجر سفال تیغه 10 درجه یک1 تقریبا 2 کیلوگرم می باشد.

3- آجر سفال 15 سانتی

  • وزن تقریبی آجر سفالتیغه 15 سانتی ، 3 کیلوگرم است.آجر سفال 15 به خاطر ضخامت بیشتر ، عایق بیشتری نسبت به سایر سفال ها با ضخامت کمتر می باشد.

4- آجر سفال 15 سانتی فوم دار

آجر سفال قم

بلوک سفال سقفی

بلوک سفال سقفی برای پر کردن فاصله بین تیرچه ها مورد استفاده قرار میگیرد که در گذشته از آجر توکار و طاق ضربی استفاده میکردند اما با پیدایش و استفاده از تیرچه ها جایگاه خود را به بلوک سقفی دادند. از دیگر جایگزین های بلوک سقفی سفالی میتوان به بلوک سقفی بتونی و بلوک سقفی سیمانی و فوم یا پلی استایرن اشاره کرد که البته بلوک سقفی سفالی مزایا بیشتری دارد و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

آجر سفال قم