خرید آجر سفال ارزان البرز

آجر سفال ارزان البرز چیست ؟

آجر سفال ارزان البرز یا تیغه سفالی یا بلوک سفالی ، از جمله مصالح بنایی پرکاربرد در ساختمان است. آجر سفالی بلوکی مکعبی شکل با سوراخ های افقی است. قیمت آجر سفال بر اساس کیفیت و ابعاد آن تعیین می شود. کاربرد آجر سفالی در ساختن تیغه های ساختمان است. تیغه سفالی بر خلاف آجر لفتون مقاومت فشاری بالایی ندارد.

 

آجر سفال ارزان البرز به دو صورت ساخته می شود:

  •  پرسی: از فشردن خاک رس داخل قالب ساخته می شود. چهار طرف آن نما دارد. نیاز به اندود ندارد. در حال حاضر فقط آجر سفال قرمز به این روش تولید می شود. این محصول به صورت تمام اتوماتیک تولید می شود. قیمت آجر سفالی قرمز را مشاهده کنید.
  •  اکسترودی (Wire Cut) : بیشتر آجر های سفالی به این روش تولید می شوند. با این روش ایجاد سوراخ ها در آجر سفال راحت تر انجام می گردد. تیغه سفالی اکسترودی از لحاظ قیمت و متریال استفاده شده به صرفه تر است. روش تولید از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت آجر سفال است.

تعداد سوراخ های تیغه سفالی بسته به ابعاد آن متفاوت است. آجر سفالی ۵/۵ سانتی ۳ سوراخ، ۷ سانتی ۴ سوراخ، ۱۵ و ۲۰ سانتی ۹ سوراخ دارند. تا ۶۰% از سطح این محصول به وسیله سوراخ ها خالی می شود.

آجر سفال ارزان البرز

مزیت های آجر سفال ارزان البرز :

  1.  مصرف کمتر ملات ماسه سیمان: استفاده از تیغه سفالی %۵۰ تا %۶۰ مصرف ملات ماسه سیمان را نسبت به آجر لفتون کاهش می دهد.
  2.  صرفه جویی در زمان و هزینه کارگر: سرعت کار با آجر سفال بسیار بالاتر است. ابعاد هر تیغه سفالی معادل ۲ تا ۳ آجر لفتون است. ابعاد بزرگتر موجب جا به جایی و نصب راحت تر و سریع تر تیغه سفالی می شود. با استفاده از این محصول %۳۰ تا %۴۰ در زمان و هزینه کارگر صرفه جویی می شود.
  3.  عایق حرارتی مناسب : تیغه های سفالی سوراخ هایی دارند که هوا در آن به دام می افتد. این ویژگی آجر سفال را %۲۰ تا %۳۰ عایق بهتری نسبت به آجر های معمولی می کند. میزان تبادل حرارت این محصول در آزمایش ها w/m2 726/0 ثبت شده است. این ویژگی موجب صرفه جویی انرژی مورد استفاده برای تنظیم شرایط محیطی می شود نسبت به دیگر دیوارها می شود.
  4.  وزن کم :نسبت وزن به ابعاد آجر سفال از دیگر آجر ها کمتر است. تا %۲۰ در هزینه اسکلت ساختمان به علت کاهش بار مرده روی سقف ها صرفه جویی می شود. همانطور که می دانید هزینه انتقال آجر به کارگاه ساختمانی بالاست. وزن کم این محصول باعث کم شدن قیمت تمام شده این محصول می شود.
  5.  عایق صدا : سوراخ های موجود در تیغه سفالی در نقش موانع آکوستیکی عمل می کند.

آجر سفال ارزان البرز

آجر سفال در سه کیفیت متفاوت تولید می شود. آجر سفال ممتاز،  درجه یک و درجه دو. مهم ترین عامل در کیفیت این محصول، سلامت جداره های داخلی آن است. جداره های داخلی باید بدون هیچ گونه ترک باشند. بیشتر فشار وارد بر آجر را جداره های داخلی آن تحمل می کند. از دیگر فاکتور های موثر در کیفیت تیغه سفالی رنگ آن است. رنگ آجر سفال باید زرد یکدست باشد. اگر رنگ این محصول قرمز کم رنگ باشد، نشانه عدم مرغوبیت مواد اولیه آن است. این آجر باید فاقد هرگون جوش بر سطح آن باشد. وجود جوش نشانه حرارت دیدن بیش از حد آن در کوره است. آجرهای دارای جوش علاوه بر ظاهر نا مناسب، مقاومت فشاری کمتری دارند.

 

آجر سفال ارزان البرز